Olat ★
ENTRY TWITTER INSTAGRAM FACEBOOK +FOLLOW
Program jejak seribu impian :)
Sunday • 09:54 • 0 comments

#bersin# perhh ! Sampai bersawang aku tgglkan blog nih . Atoto kesiannya . Haa kpd yang blogger yang sent dekat shoutbox aku tuh , sorry ea kalau aku tak melawat korg punya blog lagi . Hikhik , nanti kalau ada masa aku melawat kay :) Haa see the TITLE , see ? Yeah ! I wanna story bout the title . Lets start yau . Haa sebelum tuu mai aku kasi pendahuluan dulu . Hari khamis lepas aku dgn budak lepasan PMR ada join satu PROGRAM JEJAK SERIBU IMPIAN di UITM Merbok , selama 3 Hari 2 Malam . So aku nak cerita apa yang aku dapat selama 3 hari dua malam tuh :DD

Hari pertama 
Okayy setiba je kami dekat UITM , kami semua buat pendaftaran utk ambil kunci bilik . Satu bilik dua org , then kami dibawa pgi ke bilik masing-2 . #terkejut# Nahh ! bantal takdek dohh . Hok aloh , suro bawak sarung bantal , tapi bantal takdek . Lol ape kes . Haha so pepandai la bawak diri :) Haa ppastu kitorg di bawa ke DEWAN MINI . Perhh sejuk doh dalam tuh . Macam aktiviti dibuad , antaranya ice breaking . Kami di bahagi kempulan walaupun skola aku je yang pegi -.- btw best siod . Kau ada ? Haha antara nama kumpulan yg diberi ialah . SUBHANALLAH #kump aku# , ALLAHHUAKBAR , LAILAHA ILALLAH , ASTAGHFIRULLAHHALAZIM , ALHAMDULILLAH . Dgn nama kumpl yang diberi , dgn senang nya kami semua dpt pahala . Yelah kalimah allah doh . Selepas dah bahagi kumpl . Abg & kak fasi buad game . Kump mana yang kalah kena denda . HAHA kumpl aku tak pena kena . Actually ada slack sikit tapi kami pandai cover so diorg tak tahu . WAHAHAHA xD Lepas game je kami pegi lawat sekeliling UITM . Ape kau ingat kitorg lawat 1 meter bjln je ka ? Berbatu siaa xD . Kami pgi ke Dewan Art & Design dan sbgai nya . Kitorg dikenalkan dgn Kakak-2 and abang-2 Fasi sorg demi sorg . Antaranya Abg Danial , Fahmi #ketuaprojek# , Iqbal , Pali , Muhaimin , Hazmin dan byk lagii . Kakak fasi plak , Kak Nabila , Kak kina , Kak Syiro #photographer# dll . Woahh semua cantik-2 dan handsome-2 belaka :D . Then balik dorm siap-2 tiba aktiviti malam . Tazkirah diberi , dalam masjid , ditutupkan lampu , dijarakkan sorg demi sorg , semua pakat tunduk . Bila ustaz mula bicara , jatuh airmata setitik demi setitik :'( Sedih kodd . Selepas tazkirah tiba aktiviti yang menyeramkan . Cehh cakap mau gegar je . Menakutkan btl , ustaz ckp kitorg akn dilepaskan sorg demi sorg dlm hutan dan ditutupkan mata . Hanya ditemankan secebis doa dan KEBERANIAN . Ingat ! ALLAH sentiasa ada di sisi kita :) Bila kitorg dah ditutupkan mata . Kitorg diletakkan di tempat yang berasingan . Bila kak Fasi bwk aku dgn tutup mata , aku asyik bayangkan dpn aku nih ada tiang . Macam nak belaga jaa , yeahh ! kita jangan mudah percaya kan org aite ? :) HAHAHAHAH k . Kakak & abg fasi mmg kejam termasuk ustaz . Mengusik kononnye hantu laa . Bunyi anjing la , mengilai laa , tiup sana tiup sini . Tapi masa dorg kacau tuh aku nak tegelak doh , aku tahu fasi yang kacau . Sbb apa , sbb dengar org bejalan . Choyy ! kp aku hantu mana berjalan -.- Then fasi yg dekat aku bermcg ke hape tah . Aku denga bunyi phone xD Kitorg balik dlm pukul 1 lebih gitu . Lepas sampai dorm masin-2 takut-2 walaupun tau kata fasi yg kacau . Mandi tgh-2 malam , kay nice . part palin nak tegelak fasi kacau je , nahh baca ayat kursi kuad giloo . Aku sndiri nak tegelak HAHAHAHHAH k .

Hari Kedua 
Haa tibanya hari kedua . Jumaat weh . Semalam #haripertama# balik satu lebih . Mandi-2 dah pukul dua , smbg-2 smntara nak lelap pukul brapa dah . Then bangun pukul 4.30 . Nahh ! actually bgn awal sbb taknak berebut bilik air je -.- Pastu jalan dari dorm ke dewan mini , tersengguk-sengguk . Aku rasa aku jalan sambil pejam mata . Gila ngantok bhai . Slpas smbhyg subuh , abg Danial kasi kitorg tdo dlm stgh jam gitu . Fuhh ! lega rasanya dapat tdo wlaupun skjap . Then kitorg buad snman pagi . Harharhar , gila best la wehh , ofcoz abg danial kepala dia . Yeahh ! dia sgt kejam . Haha . warm up dulu , lompat bintang yaw ! If kitorg tak sama kiraan , kitorg kena buad lagi dan lagi . Kejam aite ? Haha tapi syokk . Ptg tuh di ber tugasan utk buad persembahan pada aktiviti malam . Diberi masa 10 minit utk belakon , menari terpulang . Yeah kump aku belakon . COUPLE IS TROUBLE tajuk nyaa -.- weird . Haha ada yang menari dan Dikir Barat . Ptg sikit kitorg ada game , piau-2 BOMBASTIK WAR :D i like it . Baling air , alah macam balin bola air tuh . Yeah-2 kami kena mlindungi KETUA kami supaya tak basah . If basah dikira mati . Kump aku giliran yg kedua . So kami dapat lah mrncg strategi . Tuptup abg fasi join skali . Haishh . Okay mula srgn , actually aku tak srg ketua , aku srg abg-2 fasi . MUAHAHAH xD . Nak balas dendam , akhirnya berjaya jgk aku baling dkt abg Danial . Yeah ! puas , gelang tergulinh-guling aku #taklaa# Haha . Game nih mnnjukkan kita harus saling bekerja sama , mnyusun strategi dll  Balik dorm get ready utk persembahan . Next pegi dewan mini balik , buad persembahan blablabla . Best-2 kod persembahan membe-2 aku buad . Ada satu group nih , watak dia mmg hidup , sampai mnangis aku di buat nya #allahuakbar# . Persembahan yang memukau ialah persembahan dari kump astaghfirullah , diorg menari , yelah juri Lelaki , yang si Putri tuh mmg lentik menari dia xP Then juri ckp keputusan akn diumumkan esk harinya . After kitorg semua dah buad persembahan . Skrg tiba masa bagi fasi-2 buad plak . Diorg menari lagu DEMI MATAHARI & SI TOMMY . Pastuh kami semua disuruh ikut sertaa , mmg best sangat >.< . Kami dilepaskan balik awal #12 lbh myb# .

Hari ketiga
Abg Danial dah pesan , bukan bangun pukul 4.30 tapi 5.30 . So kitorg bangun la 5.30 , see kami lambat . Kena marah :( Haha . Marah tanda sayang kan <3 . Lepas smbhyg subuh macm biasa tdo sebentar . Then senaman . Yeahh ! hari last senaman , mmg banyak senaman yg kelua . Ultraman la , doremon la , mcm-2 aa . Abg Danial tya "dah penat?# kitorg cakap BELUM ! Abg Danial ckp abg Danial dah penat . Eh kami belum . So buad lagikk , alaa hari last nihh . Haha siapa kejam skrg ? xD Lepas senaman kami semua pgi jalan kat ekspo kod -..- aku pun dah lupa . Err -.- then kami dpt rasa mcm mana duduk dalam kelas mcm STUDENT dkt U tuh . Bangga# . Then balik dorm siap-2 , budak perempuan kena pakai baju kurung dgn KASUT SEKOLAH -.- Mmg tak match lahh . Aiyoo . Duduk dalam dewan mini , keja begamba dgn fasi-2 semua . Yelah hari last katekan . Ambik peluang la derr , mintak fesbuk , num phone :) Then abg Danial umumkan pemenang bagi persembahan tersebut . Kump aku dapat no 3 , syukur :) Johan ofcoz si ulik mayang tuhh . see what I sayy . haha tapi takpe , aku dgn group ak dah buad yg TERBAIK . Sblum Johan & Naib johan buad persmbhn kali kedua . Fasi ada buad game . Tahu tak buad design baju dgn surat khabar ? Haa yg tu la . Model dia fasi kump sndiri . Err kump aku kalah , sokayy . Ulik mayang mng lagii . Huhh . haha Model diorg comel lote lol . Hah ! tiba masanya perpisahan . hum sedih siodd . Abg Danial nanges terus semua org nanges .See ? sekejam abg Danial tuh , menitis airmata jgk :')  Aku teresak-esak derr . Macam nak stay lagi kat sana . umm Rindu gila-2 . Ceyy ada fasi laki yg cover nanges tuh . Chill , tak semestinya laki nanges mnnjukkan diorg lemah aite ? Malu ? Malukan perisai org beriman :D

Makanan dkt UITM mmg sedap-2 , makan ayam setiap hari , perhh ! sedap oyy ! Tapi hari last makan ikan T.T . Haha sokayy , hari-2 makan ayam meqap aa . Haha , Dayah mewakili kawan-2 yang lain , ingin Ber Terima Kasih kepada pihak UITM dan Abg & kakak fasi yang sggup mengorbankan masa , cuti dan sbgainya utk kami semua . Kami mintak maaf jika kami ada buat salah dekat fasi-2 sekalia , yelah tak on time and papajela .Okay Terima kasih sgt xD DUGAAN SEMASA BALIK . Yeah kami semua fikir negatif pasal driver bus tuh . Gila menyeramkan . Siap suro tgk dekat rottek no bus tuh . Masing-2 tak nampak . Last-2 aku pgi depan duduk lama jgk , mmg taknampak , then aku tya . Ching ! ak dapat . Wahaha . Tapi alhamdulillah kitorg sampai dgn selamatnya . Haa aku demam . Mmg cantik gila . Esok tuh ramai tak pgi skola . Sbb mmg dah rancang taknak pgi . Weee xD UITM DI HATI KU . Already miss you alls :') Kami semua sayang dengan kakak-2 and abang-2 fasi . nak kesan algi . Rindu :)

p/s : Posting agak pnjg lebar . Yeah ini adalah kenangan . Hope sudi mmbaca . Kalau ada salah , ignore kan kay :) Kalau nak tgk gambar . Sila ke SINI Kbai !


FUTURE
//Hidayah Zakaria//
Holla molla olat here. Behave guys this is my blog not yours. Still in love with the same person but nevermind ✌

//Fantasy//

Nothing can be imposible because this is my dream world. So dont wake me up till my dream come true

Credit;

© 2014 - Skins by Sarah and basecode by Pieqah